Två kvinnor sitter tillsammans, omgivna av träinredning och palmer i bakgrunden, med en stadsvy synlig i horisonten.

Vi är familjen Holmberg

Holmbergs vänner växte fram ur våra samtal hemma vid middagsbordet om hur äldre idag ofta får leva med mindre värme, frihet och respekt än de förtjänar. Vi ville göra något åt det. Vår erfarenhet och övertygelse är att ingen ska marginaliseras för sin ålder. Livserfarenhet, klokhet och livsglädje är något att värna – inte glömma bort.

Många äldre har idag en lägre livskvalitet än de önskar, och det är här Holmbergs vänner gör skillnad. Livet ska inte kännas som en upprepning, varje dag ska rymma möjlighet till glädje, samtal och gemenskap. Vårt mål är att sätta guldkant på vardagen och ge tillbaka den livskvalitet våra äldre så väl förtjänar.

Vilka är vi?

Eva Holmberg, 60 år. Född och uppvuxen i Härnösand, Västernorrland, flyttade Eva till Stockholm som 23-åring efter studier och arbete i USA. Hon har arbetat i olika serviceyrken inom detaljhandel och restaurang innan hon 1995 började arbeta som rådgivare inom försäkring och investeringar. Eva har bland annat varit Sverigechef företag på Nordea Liv och Pension samt Nordnet, och hon har hjälpt hundratals personer att uppnå ekonomisk trygghet. Hennes passion för att arbeta konfidentiellt, säkert och med stor respekt för människorna utgör grunden i hennes yrkesutövning.

Vanessa Holmberg är 30 år, och med över 14 års erfarenhet inom service, delar hon sin mammas engagemang för att leverera förstklassig service. Att vara en del av människors små och stora ögonblick och att ständigt överträffa kundernas förväntningar är det som driver henne.

Tillsammans leder Eva och Vanessa Holmbergs vänner AB med en gemensam vision: att ge tillbaka och säkerställa att våra äldre får den värme, respekt och livskvalitet de förtjänar.

Våra värderingar

Trygghet

Vårt fokus ligger i att våra kunder ska känna sig trygga i vårat sällskap.

Vi gör noggranna kontroller på våra medarbetare och har kontinuerliga uppföljningssamtal med dem. Det är väldigt viktigt att du känner dig trygg och vill givetvis att du kontaktar oss om det är någonting som du inte är nöjd med

Omtanke

Vi är genuint intresserade av att skapa värde för kunder och samarbetspartners.

Öppenhet

Vi vill vara tydliga och öppna i vår kommunikation och är tacksamma för återkoppling på vad vi kan förbättra för en ännu bättre service och kundnöjdhet.

Kundfokus

Vi sätter alltid våra kunder i fokus och strävar efter att levererar högsta standard och service i såväl kundbemötande som i våra tjänster.